tiistai 3. huhtikuuta 2007

Pikkukakku- MMF vs. MINÄ, erä 2 :)


Oli pakko alkaa kokeileen kun Marjaki niin hehkutti tätä MMF:ää. Kerran aikasemmin oon kokeillu taikinaa tehä, sillon vaan koristeita varten. Eikä se kovin helppoa muotoiltavaa mun mielestä ollu enkä oo sittemmin kokeillu uuestaan. Nyt teki mieli kokeilla sitte koko kakun kuorruttamista. Tälläinen siitä tul, ihan hyvin loppujen lopuksi, välillä meni jo usko mutta periksi ei anneta :)  Kerronpa koko tarinan:
Laitoin puolet 400gramman vaahtokarkkilootasta kulhoon ja mikroon. Tomusokeripaketin jämät toiseen kulhoon (n.1/4pkt). Sulatin vaahtikset ja kun olin ne kaatanu tomusokerin sekaan ja aikani sekoitellut, hokasin että en muistanu sitä vettä laittaa ollenkaan ku sulatin ne. No sitte summassa laskin suoraan hanasta tilkan lämmintä vettä sekaan. Seos oli mitä tahmeinta tahnaa, hiki puski ja aattelin että ei tästä mitään tuu. Lisäilin pikkuhiljaa tomusokeria ja vaivasin, lopulta taikina alko ku alkokin irrota kulhosta ja käsistä. Tässä välissä taikina ehti olla pöydällä hetken ku Aatua piti ottaa päiväunilta ja pelkäsin että se kuivu jo. Mutta ei kuivunu. Äkkiä kaulittin levyn ja vetelin veittellä pintaan kuviota, sitte vaan humps kakun päälle. Tämä onnistu hyvin, olin ihan yllättyny. Tein vielä alalaitaan koristenauhan äkkiä, ois voinu vähä tarkemmin mittailla ja tehä symmetrisemm'n mutta noh, ens kerralla :) Olin aatellu kiinnittää nuo kuulat tomusokeritahanalla mutta sitte loppujen lopuksi laiton vaan pikkupensselillä vettä ja painoin kuulan paikalleen. Tästä taikinamäärästä ois saanu kuorrutteen vaikka neljään tän kokoseen kakkuun!!! Tosin kakku on kahden munan kakkupohjalla, mutta kuiteski. Välissä ihan vaan kermavaahtoa ja mansikoita :)

Ehkä erä 2 meni sitte mulle tässä väännössä.. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti